تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۹۱۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز دانشکده پرستاری در مسجدسلیمان صادر شد/مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله در مرکز زیبایی غیرمجاز  
 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اقدامات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان، از صدور مجوز ایجاد دانشکده پرستاری در مسجدسلیمان خبر داد.

 دکتر محمدحسین سرمست در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه جندی شاپور اهواز بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه آموزش تاکید و اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده در حوزه نیروی انسانی، متوسط ضریب پرستار نسبت به تخت در خوزستان از ۰.۵ به ۰.۷ رسیده و در حوزه آموزش، رشته‌های فلوشیپ و فوق تخصص فراخوانده شده تا مجوزهای لازم آن از وزارت بهداشت دریافت شود.

افزایش آگاهی مردم یکی از راه‌های افزایش سطح سلامت جامعه

وی به فعالیت مراکز غیرمجاز در حوزه پزشکی به ویژه در زمینه زیبایی اشاره کرد و افزود: نظارت در این زمینه به صورت گسترده انجام می‌شود و باید جدی‌تر شود اما نظارت زمانی ثمربخش خواهد بود که با همکاری مردم همراه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: زمانی که مردم تخلف را می‌پذیرند تخلف نیز رخ می‌دهد ضرورت دارد که تک تک مردم به عنوان ناظر فعال باشند و اینگونه تخلفات را گزارش دهند تا بلافاصله با آن‌ها برخورد شود.

سرمست همچنین از مردم خواست انجام عمل‌های زیبایی غیرضروری خودداری کنند و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم یکی از راه‌های افزایش سطح سلامت جامعه به شمار می‌رود.

مجوز دانشکده پرستاری در مسجدسلیمان صادر شد/مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله در مرکز زیبایی غیرمجاز

معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در این نشست با اشاره به افزایش قارچ‌گونه مراکز غیر مجاز در حوزه پزشکی عنوان کرد: در فروردین ‌ماه جاری ۲۲ مرکز غیرمجاز در شهرهای زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز پلمب شد.

مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله در عمل جراحی زیبایی در یکی از مراکز غیرمجاز

میثم معزی از مردم خواست از مراجعه به مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و عنوان کرد: یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستاهای استان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه توسط فردی که دیپلم برق و اقدام به عمل جراحی این خانم جوان کرده است دچار مرگ مغزی شد.

وی در ادامه انجام عمل‌های جراحی همچون پیکرتراشی، لیپوساکشن و لیپوماتیک اشاره کرد و افزود: این عمل‌ها از جمله عمل‌هایی به شمار می‌رود که عوارض زیادی دارد که مردم باید از انجام چنین عمل‌ها اجتناب کنند.

معزی برخورداری پروانه طبابت و تاریخ صدور و انقضای آن، تابلوی مشخص و در معرض دید، وجود نام افراد در سامانه نظام پزشکی را از جمله راه‌های تشخیص مراکز درمانی مجاز عنوان کرد و گفت: بدون شک سرنوشت همه مجموعه‌های بدون مجوز و بدون پروانه قانونی که در امور درمانی دخالت کنند پس از اخطاریه‌ها و تذکرات مقتضی، پلمب خواهد بود زیرا سلامت مردم و نحوه صحیح درمان آنان خط قرمز مجموعه معاونت درمان است .

معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز به سزارین‌های تقویمی و سفارشی نیز اشاره کرد و آن را خطری برای سلامت مادران و نوزادان دانست.

سزارین تقویمی و سفارشی خلاف مقررات

وی با تاکید بر اینکه سلامت مادر و نوزاد خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است بیان کرد: براساس ابلاغیه به همه متخصصان دانشگاه، هر گونه سزارین تقویمی و سفارشی خلاف مقررات است.

به گفته معزی میزان مرگ و میر مادران باردار در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی روند میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها را افزایشی خواند و گفت: تعداد بیماران تنفسی از هشت هزار و ۴۰۰ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۶۰۰ در سال ۱۴۰۱ مورد رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار